وکیل کیفری _ عدم رسیدگی دادگاه کیفری به امر حقوقی

وکیل کیفری وکیل دعاوی کیفری وکیل پرونده کیفری

دادگاه کیفری تنها در صورتی به امر حقوقی رسیدگی می-کند که مرتبط با جرم بوده و شاکی خصوصی در این راستا دادخواست به دادگاه کیفری داده باشد

رای بدوی

در خصوص اتهام م. فرزند ع. دائر بر اخلال در نظم عمومی و دایر کردن مکان فساد، دادگاه با توجه به اوراق پرونده و شکایت بی¬شائبه شکات ۱- س. فرزند م. ۲- ج. فرزند غ. و گزارش مورخ ۱۵/۸/۹۰ مأمورین انتظامی و استشهادیه محلی پیوست پرونده و تصاویر پیوست پرونده و شهادت شهود در مرحله تحقیق در دادسرا و تحقیقات محلی و دفاعیات متهم در جلسه دادگاه و سایر دلائل و قرائن موجود در پرونده بزه انتسابی ثابت و محرز تشخیص و مستنداً به مواد ۶۱۸ و ۳۶۹ قانون مجازات اسلامی متهم موصوف را به تحمل چهار ماه حبس و با رعایت بند پنج ماده ۲۲ قانون مذکور به پرداخت ده میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس در خصوص اخلال در نظم عمومی و تحمل دو سال حبس در خصوص دایر کردن مکان فساد و تحویل ملک، موضوع مکان فساد طی صورت جلسه ای به مالک ملک طبق سند ملکی محکوم می نماید. رأی صادره حضوری است و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در محاکم تجدیدنظر استان تهران است .
رئیس شعبه ۱۰۳۲ دادگاه عمومی جزایی تهران – قوچانی

رای دادگاه تجدید نظر

در مورد تجدیدنظرخواهی م. نسبت به دادنامه شماره ۱۲۲۳-۱۸/۱۱/۹۰ صادره از شعبه ۱۰۳۲ دادگاه عمومی جزایی که به موجب آن حکم به محکومیت تجدیدنظرخواه به ده میلیون ریال جزای نقدی به اتهام اخلال در نظم عمومی و دو سال حبس تعزیری به اتهام دائر کردن مرکز فساد و تحویل محل مورد اجاره به مالک صادر گردیده است، تجدیدنظرخواهی تجدیدنظرخواه در آن قسمت به تحویل مورد اجاره به مالک اظهار نظر شده است با توجه به اینکه روابط طرفین در این موضوع تابع قانون روابط موجر و مستأجر بوده و دادخواستی دراین خصوص از سوی مالک مطرح نشده است، موجه تلقی لذا دادگاه در این قسمت حکم بر نقض رأی بدوی صادر می نماید در سایر موارد نظر به اینکه از سوی تجدیدنظرخواه ایرادی موثر بر نقض رأی ارائه نگردیده است و از نظر قانونی نیز اشکالی به نظر نرسید، مضافاً نظربه اینکه تجدیدنظرخواه علی رغم ابلاغ وقت دادرسی دردادگاه تجدیدنظر حاضر نگردیده است، تجدیدنظرخواهی وی غیر وارد و مستنداً به بند الف ماده ۲۵۷ قانون آیین دادرسی کیفری دادنامه تـجدیدنظرخـواسته را تـأیید و اسـتوار مـی نمایـد.رأی صادره قطعی است.
مستشاران شعبه ۲۷ دادگاه تجدیدنظراستان تهران
استیری – عظیمی
پژوهشگاه قوه قضائیه