مدارک لازم برای طلاق توافقی

مدارک لازم جهت طلاق توافقی

عقدنامه یا رونوشت آن، شناسنامه زوجین و کپی کارت ملی، به طور خلاصه طلاق توافقی به طلاقی اطلاق می شود که زن و شوهر بر سر جدایی و مسائل مالی و غیر مالی از ازدواج مثل مهریه، حضانت، نفقه به توافق رسیده اند بدیهی است انجام طلاق توافقی توسط وکیل خانواده در زمان کمتری صورت می‌گیرد.

برای ثبت هر نوع طلاق، ابتدا دادگاه می‌بایست در این خصوص رای صادر کند تا دفاتر طلاق آن را ثبت کنند و این گونه نیست که اگر زن و شوهری توافق بر جدایی داشته باشند می توانند بدون رای دادگاه به دفترخانه طلاق مراجعه کنند.

پس از توافق زوجین، هر دو یا وکلای آن ها به یکی از دفاتر الکترونیک قضایی مراجعه می کنند و دادخواست طلاق را ثبت می کنند و پس از ثبت  طلاق، به شعبه تعیین شده برای طی مراحل و انجام مشاوره به دادگاه مراجعه می کنند.

در حال حاضر تمامی مراحل طلاق توافقی حتی مشاوره دادگاه در صورت بودن وکیل، بدون حضور زوجین انجام می شود.

پس از صدور رای طلاق توافقی زوجین ۳ ماه فرصت دارند که برای ثبت طلاق به دفتر خانه مراجعه کنند. تا قبل از صدور رای دادگاه هر کدام از زوجین پشیمان گردد رای مذکور صادر نمی شود اما پس از صدور رای طلاق توافقی اگر زوج (شوهر) پشیمان گردد امکان ثبت طلاق توافقی بدون حضور او یا وکیل طلاق توافقی (وکیل برای طلاق توافقی) در دفترخانه طلاق وجود ندارد مگر این که زن وکالت در طلاق از جانب شوهر داشته باشد. اما در صورت پشیمانی زن پس از صدور حکم طلاق توافقی، قانون حمایت خانواده این اجازه را به مرد و دفترخانه داده است که بدون حضور زن طلاق توافقی ثبت گردد

وکیل طلاق توافقی  شماره تماس وکیل جهت طلاق توافقی  وکیل متخصص طلاق توافقی  وکیل طلاق توافقی در ۳ روز