ممنوعیت انتقال وجه بالای یک میلیارد تومان وکیل مدافع وام بانکی

ممنوعیت انتقال وجه بالای یک میلیارد تومان

ممنوعیت انتقال وجه بالای یک میلیارد تومان وکیل مدافع وام بانکی انتقال وجه بیش از یک میلیارد تومان بدون درج بابت و ارایه اسناد مثبته به شعب بانک‌ها ممنوع شد

رئیس‌کل بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای به کلیه بانک‌ها تاکید کرد در کلیه انتقالات وجوه بالاتر از ده میلیارد ریال درون بانکی و بین بانکی (ساتنا) روسای شعب موظف هستند انتقال وجه را منوط به ارایه اسناد مثبته دال بر هرگونه معامله، قرارداد و یا علت انتقال پول بنمایند و یک کپی از اسناد مثبته مربوط به انتقال وجه را در پرونده تراکنش مذکور نگهداری نمایند.

در این بخشنامه آمده است بازرسان مدیریت‌کل نظارت و اداره مبارزه با پولشویی به صورت نمونه‌ای و موردی نسبت به بررسی نحوه رعایت این بخشنامه در شعب بانک‌ها اقدام خواهند کرد و مسئولیت عدم رعایت بخشنامه با رئیس شعبه و هیئت‌مدیره بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی و سایر مدیران ذی‌ربط خواهد بود.

یادآوری می‌شود ماه گذشته نیز بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای انتقال غیرحضوری درون بانکی و بین بانکی (ساتنا) بیش از یک میلیارد ریال را ممنوع اعلام کرده بود.

ممنوعیت انتقال وجه بالای یک میلیارد تومان وکیل مدافع وام بانکی

چنانچه بابت تسهیلات و وام بانکی از سوی بانک، علیه شما اجراییه صادر شده است، امکان محکومیت حداکثری شما در برابر معوقات بانکی بسیار زیاد است به خصوص اینکه بانک ها عمداَ دیر اقدام به طرح دعوی می کنند تا همان ملک رهنی را در نهایت بابت کل معوقات خود تملک کنند. همچنین با توجه به عدم شفافیت قرارداد های بانکی  و عدم توجه عموم در بدو امر به جهت نیاز مالی برای اخذ وام، این موضوع عدم پرداخت اقساط و بدهی سنگین بابت دیرکرد را در پی خواهد داشت که در نهایت منجر به طرح دعوی بانک علیه وام گیرنده می شود، بدیهی است شما نیاز به وکیل خبره برای مقابله با مطالبات بعضا خلاف قانون یا زیاده بر قانون بانک ها خواهید داشت تا از پرداخت مغایر قانون مطالبات بانک رهایی پیدا کنید