عدم پذیرش استعفای شهردار تهران 

اجماع شورای شهر در مورد عدم پذیرش استعفای شهردار تهران

صبح روز گذشته نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر تهران با موضوع بررسی استعفای شهردار تهران برگزار شد.

 بخشی از اظهارنظر تعدادی از اعضای شورای شهر در مورد این نشست و موضع شورا در مورد موضوع استعفای دکتر محمدعلی نجفی به شرح ذیل است:

 مجید فراهانی
با دکتر نجفی در خصوص استعفای ایشان گفت و گو شد. ایشان حاضر به پس گرفتن استعفاء نشد. انتخاب سرپرست فعلا مطرح نیست.

 زهرا صدر اعظم نوری
تلاش اعضای شورای شهر، این است که به استعفای شهردار تهران رای منفی بدهند. اگر به استعفاء رای مثبت داده شود، باید سرپرست تعیین شود.

 ناهید خداکرمی
اگر شورای شهر استعفای آقای نجفی را بپذیرد، شهردار جدید معرفی خواهد شد. اما با توجه به شرایط فعلی و موارد مطرح شده میان اعضای شورا، بعید است که استعفای ایشان مورد پذیرش قرار گیرد.

 زهرا نژاد بهرام
مسئله اصلی جلسه هم اندیشی شورای شهر، استعفای شهردار تهران بود. پس از پایان جلسه، نمایندگان شورا باز هم بر مخالفت با استعفای نجفی تاکید کردند.
استمزاج من از نظرات همکاران در شورای شهر، این است که استعفای نجفی رای مثبت نخواهد آورد و خود من صراحتاً به ایشان اعلام کردم که به استعفای ایشان رای منفی خواهم داد.

 علی اعطا
شورای شهر استعفای شهردارتهران را نپذیرفته است اما ایشان بر روی استعفای خود پافشاری دارند و همه اعضای شورا از این موضوع ناراحت و ناخرسند هستند و فضا به گونه ای نیست که در جلسه ۱۹ فروردین  استعفاء پذیرفته شود.
هیچ گزینه ای مطرح نیست، چراکه هنوز استعفای شهردارتهران مورد پذیرش قرار نگرفته و تعیین سرپرست یا جایگزین ایشان، مطلقا صحت ندارد. فضای شورای شهر، فضای پذیرش استعفاء نیست که شورا بخواهد سرپرست انتخاب کند.
برآینده کلی نظرات اعضای شورای شهر، مخالف با استعفای شهردار تهران است و از دیدگاه اعضاء، به نظر می رسد که به استعفای ایشان رای مثبت داده نخواهد شد.

حجت نظری
در جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر که بخشی از آن با حضور آقای نجفی برگزار شد، در خصوص استعفای ایشان مواردی مطرح شد. شورا بنا دارد با استعفای شهردار تهران مخالفت کند.

 حسن خلیل آبادی
با استعفای شهردار تهران مخالف هستیم و اعضای شورای شهر بر ماندن ایشان اصرار دارند و موافق استعفاء نیستند.

مرتضی الویری
اعضای شورای شهر بر ماندن دکتر نجفی اصرار دارند و در حال حاضر به دنبال گزینه دیگری برای شهرداری تهران نیستند. عملکرد شهردار تهران در این مدت کوتاه مثبت بوده و بیماری دکتر نجفی مانع جدی برای ماندن ایشان نیست.

محمد علیخانی
در جلسه هم اندیشی شورای شهر در خصوص بررسی استعفای نجفی مخالفان استعفاء بیشتر بودند و معتقد بودند که فشارهای سیاسی باعث تصمیم نجفی شده است.